Büro Taşıma
Büro taşıma işlemi nakliye sektöründe en sık karşılaşılan türlerden bir tanesidir. Büro taşıma farklı nedenlerden kaynaklanabilmektedir. Yeni bir ofis açılması, ofisin farklı daha merkezî konuma alınması olabilir. Deprem kaynaklı olarak yine büronun taşınması durumu ile karşılaşılabilir. Hangi neden ile olursa olsun büro taşıma işlemi, işinde uzman bir ekip ile gerçekleştirilmesi gerekmektedir. Büro taşıma işleminde ofis sahibinin dikkat etmesi gereken noktalar olduğu gibi nakliye firmasını da tercih ederken dikkat etmesi gereken noktalar olmaktadır. Firmalar kurumsal olduğu sürece uyulacak olan prosedürler bellidir. Kurumsal olmayan firmalar ile çalışmak ne yazık ki sadece zamandan ve paradan değil, ofis eşyalarında da kayıplara neden olacaktır. Hiçbir kayıp yaşamamak adına kurumsal firmalar tercih edilmelidir. Kurumsal firmalar müşterileri için en uygun fiyatlandırmayı da yapacak, sürecin kusursuz tamamlanmasını sağlayacaktır.
Büro taşıma nedenleri farklı olabilir. Bir değişiklik yapmak için de eşyaların belirlenen bir alana taşınması gerekebilir. Ancak önemli olan profesyonel bir firmadan destek almaktır. Büro sahipleri taşınacak olan eşyaların listesini çıkarabilir. Kendi notlarını alabilir, istek ve ihtiyaçlarını belirleyebilir. Neticesinde doğru nakliye firmasının arayışına girebilir. Nakliye firmalarını araştırılırken çoğu firma referans kullanmaktadır. Daha önceki tecrübelere dayanılarak en doğru markayı seçmek mümkündür. Bunun yanı sıra sosyal medya hesaplarından firmalar incelenebilir. Firmaların kendi web sitelerinde yapılan işlere bak, yorumları değerlendirmek mümkündür. Aynı zamanda telefon ya da mail yardımı ile ön görüşmeler yapmak da sağlıklı olacaktır. Nakliye öncesi, firma seçimine karar vermeden önce mutlaka nakliye firmasına gidip yüz yüze görüşmek, soru sormak, bilgi almak gereklidir. Ayrıca nakliye firmaların bakanlık tarafından verilen K-3 Yetki Belgesi’ne sahip olup olmadığı öğrenilmelidir. Bir diğer önemli konu sigorta poliçeleridir. Doğru firmalar mutlaka müşterilerine sigorta poliçeleri hakkında da ön bir bilgi verecektir. Ardından tarafların anlaşması ile birlikte oluşturulacak plan ile birlikte süreç başlayacaktır. Müşterilerin dikkat etmesi gereken bir nokta da nakliye firması nakliye planını mutlaka kişilere de açıklamalıdır. Gerekli durumlarda müşteriler telefon ile nakliye firmasına rahatlıkla ulaşmalıdır. Tüm bu hizmetler, hizmetten çok gerekliliktir ve firma tarafından görüşmeler esnasında kişiye bildirilmelidir.
Büro Taşımacılığı
Nakliye sektöründe nakliye hizmetleri arasında en çok tercih edilen alanlardan bir tanesi büro taşımacılığıdır. Büro taşımacılığı özellikle günümüzde kişisel açıdan ofis sayısının artması ile birlikte tercih edilmektedir. Büro taşımacılığı evlerin nakliyesinden çok da farklı değildir. Ancak yine de kurumsallık işin içine girdiği için elbette uyulması gereken bir prosedür, titizlikle yaklaşılması gereken konular bulunmaktadır. Ofis sahiplerinin kendi istek ve ihtiyaçları doğrultusunda en uygun nakliye firmasını tercih etmesi elbette mümkündür. Ancak tercih edilen nakliye firması ne kadar kurumsal, profesyonel olursa o kadar kısa süre içerisinde kusursuz bir nakliye işlemi de gerçekleştirilecektir. Nakliye firmalarından işlem öncesi mutlaka danışmanlık hizmeti alınmalıdır. Nakliyeye karar verildiği anda ekspertiz hizmetinin ücretsiz uygulanacağı da bildirilmelidir. Aynı zamanda sigorta poliçeleri tarafından da müşteriler mutlaka bilgilendirilmelidir. Tüm bu bilgiler doğrultusunda müşteriler fiyatlandırma da dâhil kendilerine uyan en doğru nakliye firması ile işbirliği içerisine girecektir.
Fiyatlandırma elbette nakliye sektöründe her zaman müşteriler tarafından akla gelen ilk konulardan bir tanesidir. Maalesef müşteriler sık sık en uygun fiyatlandırmayı yapan firma ile çalışarak hataya düşmektedir. Tabii ki uygun bir fiyat müşteri için önemlidir ancak fiyatlandırmanın belirli kriterleri vardır ve bu kriterler neticesinde ortaya çıkan fiyat en uygun fiyattır. Henüz hiçbir konu konuşulmadan, belirli listelemeler yapmadan, ekspertiz uzmanının görüşleri alınmadan ne yazık ki fiyatlandırma yapılmamalıdır. Çünkü fiyatlandırmayı eşya sayısı, gidilecek mesafe, nakliye aracının büyüklüğü, çeşitliliği ve benzeri farklı konular etkilediği için fiyatlandırma da tüm bunların neticesinde ortaya çıkacaktır. Aynı zamanda yine eşyaların sayısı, eşyalara biçilen değer neticesinde sigorta poliçeleri de ancak bu şekilde hazırlanabilecektir. Bu nedenle hiçbir şekilde, konuşulduğu gibi anında fiyat verilmesi uygun değildir. Gerekli görüşmelerin yapılması şarttır. Bunun neticesinde uygun fiyatlandırma mutlaka müşteriye bildirilecektir.
Büro Nakliyesi
Büro nakliyesi önemli bir sektördür, bu alanda işinde uzman deneyimli kişilerle çalışmak gerekmektedir. Ofisler birbirinden farklı nedenlerle taşınabilir ancak nedeni ne olursa olsun ofis sahiplerinin ekspertiz uzmanları ile görüşerek, belirli listelerin hazırlanması neticesinde plan oluşturarak yola çıkan nakliye firmaları ile çalışması gerekmektedir. Birbirinden farklı sektörlerden ofislerin taşınması işlemine girişilebilir. Bundan dolayı uzman bir nakliye firmasının profesyonel bir ekiple zamandan enerjiden ve elbette paradan tasarruf sağlayacak şekilde çalışması mühimdir.
Ofisin konumu, bahçeli bir katta olması, bir binanın yüksek katlarında yer alması dahi planın oluşturulmasında bir etkendir. Bu nedenle ekspertizin sadece ofis içerisindeki eşya sayımından değil ayrıca ofisin konumundan, asansörlü taşımacılığın gerekli olup olmadığına kadar ilgilenmesi gereken noktalar bulunmaktadır. Elbette bununla da sadece kurumsal firmalar ilgilenmektedir.
Ofis içerisindeki eşyaların türüne göre doğru ambalajlarla paketlenmesi kutlanması gerekmektedir. Doğru şekilde nakliye aracına yerleştirilmesi yine bir uzmanlık alanı gerektirmektedir. Eşyaların zarar görmemesi açısından, eğer gerekiyorsa asansörlerin kullanılması şarttır. Eşyaların cinsine, türüne göre onları koruyacak şekilde bir nakliye aracı mühimdir. Oluşabilecek en ufak hasarlar için dahi sigorta poliçelerinin hazırlanması yine şarttır.
Müşteri memnuniyeti nakliye firmalarının önceliği olmalıdır. Bu nedenle de müşterilerin tüm istek ve ihtiyaçları dikkatli bir şekilde dinlenmeli, hazırlanan plandan müşteriler haberdar edilmelidir. Gerekli görüldüğü takdirde demonte monte hizmetleri sunulmalıdır. Aynı zamanda bazı değerli eşyalar için veya evraklar belgeler için depolama hizmetleri de sunulmalıdır. Böylelikle ofis sahiplerinin hiçbir şekilde zaman kaybı yaşamaması ve yeni ofislerinde de iş yaşamlarına bir an önce başlamaları sağlanmaktadır.